Openingstijden en spreekuren

Openingstijden

De praktijk is geopend van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 17:00 uur.
De assistente is telefonisch bereikbaar van 8:15 tot 12:00 uur en van 14:00 tot 17:00 uur.

Voor SPOED is de praktijk telefonisch bereikbaar van 8.00 tot 17.00 uur (telefoon 070 3453247 keuze 1), voor spoedgevallen van 17.00 tot 8.00 uur en voor spoedgevallen in het weekend en op feestdagen belt u met de Smash (telefoon 070 3469669).

Afspraken

  • Voor het maken van afspraken is de assistente op alle werkdagen telefonisch bereikbaar van 8:15 tot 12:00 uur.
  • Belt u svp vroeg wanneer u om medische noodzaak nog dezelfde dag een afspraak wilt.
  • Bij het maken van de afspraak kan de assistente vragen waarvoor u naar de dokter komt. Zo kan er rekening gehouden worden met de urgentie en met de benodigde tijd.
  • Voor een afspraak wordt 10 minuten gereserveerd. In een enkel geval zal u misschien meer tijd nodig hebben. Meldt u dit svp duidelijk bij het maken van uw afspraak.

Spreekuren

In onze praktijk hebben wij drie verschillende spreekuren:
  1. Spreekuur op afspraak: van maandag t/m vrijdag in onze praktijk in de Sleedoornstraat 41.
  2. Inloopspreekuur: op Tesselseplein 6 op maandag, woensdag en vrijdag van 13:00 tot 13:45 uur. Dit is een spreekuur zonder afspraak voor korte vragen; u wordt op volgorde van binnenkomst geholpen. 
  3. Telefonisch spreekuur: op maandag t/m vrijdag van 8:15 tot 8:45 uur. Het telefonisch spreekuur is voor korte vragen.

Tijdig afzeggen

Het gebeurt helaas regelmatig dat patiënten niet op afspraken verschijnen. Het kan gaan om een afspraak op het spreekuur van de huisarts maar ook  om een afspraak bij Miranda Scheenstra (praktijkondersteuner somatiek) of Margot Slagter (praktijkondersteuner GGZ).  Dit betekent in de huisartsenpraktijk dat er op dat moment iemand anders niet geholpen kan worden. Om het aantal niet-nagekomen afspraken terug te dringen gaan wij een wegblijftarief hanteren.

Wat doet u als u een afspraak af wilt zeggen?

U kunt bij de assistente uw afspraak minimaal 24 uur van tevoren afzeggen of verplaatsen. Dit kan telefonisch, maar u mag natuurlijk ook even bij de assistente binnenlopen.


Wat gebeurt er wanneer u niet tijdig afzegt?
Mocht u niet verschenen zijn op een afspraak, dan krijgt u hiervoor een factuur ter hoogte van €20,- thuisgestuurd. Deze factuur zult u zelf moeten betalen, de zorgverzekeraar vergoedt deze kosten niet. Er zijn natuurlijk omstandigheden denkbaar, een situatie van overmacht, waardoor u niet verschenen bent. Neem zo snel mogelijk contact op met de assistente als dit het geval is.